Κείμενα - Δημόσιο - ΔΕΚΟ
Τι είναι και τι θέλουν τα σωματεία
Τα σωματεία μας ανάμεσα στο χθες και το σήμερα Σε καθημερινές συζητήσεις των εκπαιδευτικών και γενικότερα των εργαζομένων διατυπώνεται συχνά και ολοένα εντονότερα το ερώτημα αν οι αγώνες έχουν αποτελέσματα και, επομένως, αν είναι χρήσιμη η συλλογική και συνδικαλιστική δραστηριότητα. Η συζήτηση αυτή, συνήθως, υπερκαθορίζεται από τον ραγδαία εξαπλωνόμενο ατομικισμό, την απαξίωση της πολιτικής και την αποχή από τις πολιτικές, συνδικαλιστικές και γενικότερα συλλογικές διαδικασίες. Τα…
Η ιδιωτικoποιημένη ΔΕΗ της Ισπανίας πλήρωνε τους μετόχους, όχι τις υποδομές του δικτύου
Καθώς το μαζικό black out που σημειώθηκε στην Ισπανία και την Πορτογαλία προκάλεσε τρομακτικά προβλήματα σε εκατομμύρια ανθρώπους αρκετοί έσπευσαν να υιοθετήσουν κάθε είδους θεωρίες συνομωσίας ότι για όλα φταίει η πράσινη ενέργεια. Οι σχετικές φήμες ξεκίνησαν από δεξιά και ακροδεξιά μέσα ενημέρωσης και έφτασαν γρήγορα και στα «αντικαθεστωτικά» μέσα κοινωνικής δικτύωσης της Ελλάδας. Ενώ τα ακριβή αίτια του black out μένουν να διερευνηθούν, ο οικονομολόγος Μάικλ Ρόμπερτς έκανε μια επί της…
Πόσο θα πληρώσουμε το δώρο Σαμαρά - Βενιζέλου στον όμιλο Μυτιληναίου - INFO-WAR
Άρης Χατζηστεφάνου Με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ θα επιβαρυνθούν οι λογαριασμοί της ΔΕΗ μετά την απόφαση της κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου να προσφέρει ένα ακόμη σκανδαλώδες δώρο στον όμιλο Μυτιληναίου – και μέσω αυτού σε όλους τους βιομήχανους της χώρας. Η απόφαση που ελήφθη για την Αλουμίνιον του Μυτιληναίου, αλλά επεκτείνεται σε όλες τις βιομηχανίες που κάνουν χρήση ηλεκτρικού ρεύματος υψηλής τάσης θα προσφέρει, σύμφωνα με την ΓΕΝΟΠ, εκπτώσεις που θα φτάνουν αθροιστικά έως και το 40%…
Νερό: Όπου ιδιωτικοποιείται, αποϊδιωτικοποιείται – Η διεθνής εμπειρία
Ένα μοντέλο που έχει εφαρμοστεί, έχει δοκιμαστεί και έχει αποτύχει. Τα διεθνή παραδείγματα είναι δεκάδες. Κάθε προσπάθεια, είτε απαντάται στην Ευρώπη είτε στη Βόρεια και Νότια Αμερική, έφερε αύξηση των τιμολογίων του νερού, πτώση της ποιότητάς του και των σχετικών υπηρεσιών, τεράστια κέρδη για τους ιδιώτες. Οι ιδιωτικοποιήσεις αυτές δεν λειτουργούν προς το συμφέρον των λαών, άρα, μοιραία, δεν «περπατάνε». Μετά από κάποια χρόνια, έρχεται η αποϊδιωτικοποίηση. Την τελευταία 15ετία και…
Επιτέλους λευτεριά στο Ελληνικό
Χθες ανακοινώθηκε και επισήμως η παραχώρηση του Ελληνικού στη Lamda Development του ομίλου Λάτση. Επιτέλους λευτεριά στο Ελληνικό! Σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου, η ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού είναι η πιο υπέροχη ιδιωτικοποίηση στην ιστορία των ιδιωτικοποιήσεων, αφού ξεπουλά για ένα κομμάτι ψωμί μια έκταση διπλάσια αυτής του κρατιδίου του Μονακό, οπότε η Ελλάδα, 70 χρόνια μετά το ΕΑΜ, δε θα γίνει μόνο μία αλλά δύο φορές Μονακό. Η τιμή πώλησης του Ελληνικού – 915 εκατομμύρια ευρώ –…
Πρόταση Μάρδα:Θερινό Νταβός το νησί Αιγιλεία.«Νησί Τεχνών και Φιλοσοφίας»
Ως «το μεγαλύτερο σύγχρονο έργο πολιτισμού και συμφιλίωσης των λαών, με πανανθρώπινη προβολή» οραματίζεται ο υφυπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Μάρδας, το νησί Αιγιλεία απέναντι από τα Νέα Στύρα Ευβοίας. Με πρόταση που είχε κάνει τον Ιούλιο του 2015 στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής ως αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, ο κ. Μάρδας πρότεινε τη μετατροπή της Αιγιλείας σε «Νησί Τεχνών και Φιλοσοφίας». Ο κ. Μάρδας οραματίστηκε για το «ελληνικό Νταβός» συνεδριακά κέντρα εργασίας,…
Κρατικός τομέας και ιδιωτικό χρέος στην Ελλάδα του νεοφιλελευθερισμού
Στον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής οι κοινωνικές σχέσεις αρέσκονται στο παίγνιο της παράλλαξης. Οι σχέσεις εκμετάλλευσης στη διαδικασία της παραγωγής μεταμφιέζονται ως σχέσεις μεταξύ ίσων. Το αφεντικό «απλώς» έχει το κεφάλαιο, ο εργαζόμενος την ικανότητα προς εργασία. Ο καθένας παίρνει στο τέλος της παραγωγικής εργασίας ότι του αναλογεί: ο εργαζόμενος μισθό, το αφεντικό κέρδος. Η απλήρωτη υπεραξία που παρήγαγε ο εργαζόμενος εξαφανίζεται μαγικά, μεταμφιέζεται σε κάτι που δεν είναι: ως δίκαια,…
Αττική οδός .Ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα όλων των εποχών
«Αττική Οδός. Οι τελικές πληρωμές ήταν 1.200.000.000 ευρώ. Το 92% του ποσού είναι κρατική χρηματοδότηση, άμεση ή έμμεση και από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Ο "εκλεκτός" επιχειρηματικός όμιλος συνέβαλε με 8%. Όχι με δικά του λεφτά. Με δάνειο, με κρατική εγγύηση κιόλας. Τι συμβαίνει σήμερα; Η σύμβαση, που ψηφίστηκε από τη Βουλή, λέει ότι είναι 2,8 ευρώ το κάθε αυτοκίνητο για τριάντα τρία χρόνια. Η απόσβεση της δαπάνης, που ήταν 1.200.000.000 ευρώ, έγινε σε δύο χρόνια. Τι κάνουν οι "εκλεκτοί"…
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ : ΑΛΗΘΕΙΕΣ & ΨΕΜΑΤΑ
«ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΧΡΩΣΤΟΥΣΑΝΕ ΜΑΣ ΠΗΡΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΒΟΔΙ» Η πιο πάνω παροιμία αφορά την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ A.E Εταιρία - περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου, που όλοι οι εργαζόμενοί της είναι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ . Από το 1973 έχει μεταφέρει πάνω από 200 εκατομμύρια επιβάτες στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα και το μόνο που γνωρίζει ο περισσότερος κόσμος είναι ότι ο Ελληνικός Λαός έχει πληρώσει ένα τρισεκατομμύριο δραχμές γι αυτή την Εταιρία. Αυτή η πληροφόρηση προέρχεται από τους πολιτικούς των…
ΔΕΗ: το πρώτο θύμα της οικονομικής υποδούλωσης της Πατρίδας μας
Η μόλις (21/6/2011) λαβούσα ψήφο εμπιστοσύνης αναδομημένη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ετοιμάζεται, με αξιοζήλευτη προθυμία, να ψηφίσει το λεγόμενο και «μεσοπρόθεσμον» πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων (εκποιήσεων) της περιουσίας του Ελληνικού Λαού, πάντοτε σύμφωνα με τις οδηγίες και τις επιταγές των δανειστών μας και του συνδίκου πτωχεύσεως της Πατρίδος μας , του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού ΑΕ (παγκοίνως γνωστή ως ΔΕΗ) πρόκειται – σύμφωνα με όλες τις…
ΦΑΚΕΛΟΣ ΟΣΕ:ΟΙ ΜΥΘΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ...(ΜΕΡΟΣ Α΄)
Μερικά στοιχεία για το σιδηρόδρομο στην Ελλάδα. Ο σιδηρόδρομος σήμερα διαθέτει ένα «δίκτυο» περί τα 2500km. To «περί» δεν είναι τυχαίο καθώς αρκετά κομμάτια παρότι καταγράφονται ως λειτουργικά στις στατιστικές, λειτουργούν σποραδικά «λόγω έργων». Αν συγκριθεί το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με τα ευρωπαϊκά, είναι περίπου 50% πιο αραιό ...; Ακόμα χειρότερα όμως σε αυτό το δίκτυο κινούνται λίγα τραίνα. Ολόκληρες γραμμές διατηρούνται με 3-5 τραίνα τη μέρα σε ώρες ακατάλληλες. Συμπεριλαμβανομένων…
ΦΑΚΕΛΟΣ ΟΣΕ:ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΜΑΤΩΝ; (ΜΕΡΟΣ Β')
Ο μύθος των ελλειμμάτων του ΟΣΕ ως πρόσχημαγια τη συρρίκνωση του σιδηροδρόμου Τον τελευταίο καιρό δίνεται μεγάλη δημοσιότητα στα ελλείμματα ορισμένων δημοσίων Οργανισμών και Επιχειρήσεων, ιδιαίτερα αυτών με αντικείμενο τις δημόσιες μεταφορές, όπως ο Ο.Σ.Ε., προβάλλοντας ως λύση για την εξάλειψη των ελλειμμάτων τους τη συρρίκνωση του μεταφορικού τους έργου. Στον Ο.Σ.Ε. δε, έφθασαν ορισμένοι μέχρι του σημείου να ισχυρίζονται ότι διακυβεύεται όλο το πρόγραμμα εξυγίανσης της Ελληνικής…
ΛΑΡΚΟ: Λειτουργικά κέρδη 10 εκατ. ευρώ το 2010
Σε «φιλέτο» για το κυβερνητικό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που θα τεθεί σε εφαρμογή άμεσα, με σκοπό τη συγκέντρωση 15 δισ. ευρώ έως το 2013, εκτιμάται ότι μπορεί να εξελιχθεί η περίπτωση της μεταλλοβιομηχανίας «Λάρκο» που προγραμματίζεται να «βγει στο σφυρί» στο τέλος του έτους. Η σημαντική αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για νικέλιο, η οποία έχει «εκτινάξει» τη διεθνή τιμή του σε επίπεδα άνω των 27.000 δολαρίων ανά τόνο, έχει καταστήσει ιδιαιτέρως ελκυστική την εταιρεία, παρά τις εγγενείς…
Οι 11 ΜΥΘΟΙ για την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ και η ΑΠΟΜΥΘΟΠΟΙΗΣΗ τους
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο αρμόδιος Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών στην προσπάθειά τους να εκποιήσουν τον Εθνικό Αερομεταφορέα, μεταξύ άλλων εφεύραν Μύθους. Όμως στην πολιτική όπως και στη ζωή, οι μύθοι είναι μύθοι και κατά την αρχαία σημειολογία τονώνουν και αναπτύσσουν τις φανταστικές δυνάμεις των ανθρώπων. Η «εικονική πραγματικότητα» όμως κάποτε προσγειώνει τους νεόκοπους μυθοποιούς οι οποίοι αρέσκονται να παραποιούν με μύθους την αλήθεια στο όνομα…
H ΔΕΗ και ο καπιταλισμός λάστιχο κατά Πάσχο
Ας πούμε ότι είσαι ένας εργοστασιάρχης. Κι ας πούμε ότι παράγεις αυτοκίνητα. Κι ας πούμε ότι σε μια χώρα είσαι για χρόνια ο μοναδικός εργοστασιάρχης που παράγει αυτοκίνητα. Το κεφάλαιό σου είναι Χ€ κι έχεις 100 εργαζόμενους, εκ των οποίων οι 80 είναι τεχνικοί σχεδιαστές, μηχανικοί κλπ ( λογικό αφού βγάζεις αυτοκίνητα ) και οι 20 διοικητικοί λογιστές, γραμματείς, εισπράκτορες κλπ. Ως σώφρων εργοδότης και με ιδέες φρέσκες την δεκαετία 50-60 λες στους εργαζόμενους. Κύριοι οι ασφαλιστικές σας…
Μια σκανδαλώδης Ηλίαση
Και ξαφνικά η Ελλάδα γέμισε με μη κερδοσκοπικές εταιρείες που μαζεύουν σκουπίδια, με κανάλια που δεντροφυτεύουν και σκαλίζουν σχεδόν ευλαβικά κόπρανα σκύλων, και επιχειρηματίες που ανακάλυψαν ξαφνικά πως πρέπει να σώσουν τον πλανήτη. Στους κεντρικούς δρόμους, ανάμεσα στα κόκκινα «ενοικιάζεται» που κυριαρχούν πια, πινακίδες με παλ πράσινα χρώματα, περιγράφουν το νέο μέλλον της Ελλάδας. «Φτηνή, οικολογική ενέργεια». Στις ομιλίες του πρώην πρωθυπουργού Γ Παπανδρέου, ο όρος «πράσινη…
Ο ΟΤΕ πωλεί Hellas Sat και μια θυγατρική στα Βαλκάνια
Εναλλακτικό σχέδιο προκειμένου να «καλύψει» τις απώλειες συνδρομητών που ξεπερνούν τους 30.000 το μήνα αλλά και την εξεύρεση κεφαλαίων για την αναχρηματοδότηση δανείων του διερευνά η διοίκηση του ΟΤΕ. Βασικά σημεία του σχεδίου αυτού είναι η πώληση του δορυφόρου Hellas Sat και ακόμα μιας θυγατρικής στα Βαλκάνια, αλλά και η στρατηγική που θα ακολουθήσει απέναντι στην πολιτική της Επιτροπής να ελέγχει «διεξοδικά» τα πακέτα προσφορών του Οργανισμού. Σύμφωνα με στελέχη του ΟΤΕ, μέσα στο πρώτο…
Μύθοι για τον ΟΣΕ
O ελληνικός σιδηρόδρομος τα τελευταία τρία χρόνια βρίσκεται διαρκώς στο προσκήνιο της ενημέρωσης με σειρά άρθρων, δημοσιευμάτων και αναλύσεων, που άλλες λένε αλήθειες (δυστυχώς λίγες), άλλες τον στοχοποιούν, αρκετές δε τον συκοφαντούν, με σκοπό ελλείψει ενός οργανωμένου σχεδίου της «επόμενης μέρας» , μεγάλο μέρος της χώρας να κινδυνεύει να «χάσει το τρένο» ολοκληρωτικά. Πλειστάκις σε άρθρα ή εκπομπές γίνονται αναφορές απαξιωτικές για το σιδηρόδρομο με ρήσεις του τύπου «είναι απλό:…
Ο μύθος για τους Δημοσίους Υπαλλήλους
Θα ήταν το πιο μεγάλο ψέμα αυτής της κυβέρνησης, αν τα μέλη της δεν εψεύδοντο συστηματικώς και για όλα. Ο μύθος για τους Δημοσίους Υπαλλήλους, τον υπερδιογκωμένο Δημόσιον Τομέα κι άλλες συναφείς αρλούμπες,τις οποίες με την (προδοτική εν τέλει) προπαγάνδα πολλών χρυσοκάνθαρων δημοσιογράφων έχει καταπιεί αμάσητες ο ελληνικός λαός σε μεγάλο ή μικρότερο μέρος του. Χρόνια τώρα και επ' εσχάτοις με ρυθμό πολυβόλου οι δημόσιοι υπάλληλοι διασύρονται, λιθοβολούνται, σφαγιάζονται. Υπάρχουν μέσα…
Πόσοι είναι, τελικά, οι εκπαιδευτικοί στη Φιλανδία
Είναι πολλοί οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα; Είναι λιγότεροι στην Φιλανδία; Το θέμα άνοιξε πάλι. Τελικά πόσοι είναι οι εκπαιδευτικοί; Μας λένε τόσο χοντρά ψέμματα; ΝΑΙ! Ας δούμε τα στοιχεία του ίδιου του Σωματείου Εκπαιδευτικών της Φιλανδίας OAJ (Opetusalan Ammattijärjestö): Σύμφωνα με το φυλλάδιο του Σωματείου, είναι το μοναδικό σωματείο που διαπραγματεύεται, ανάμεσα στʼ άλλα, τις συμβάσεις εργασίας ΟΛΩΝ των εκπαιδευτικών και στο οποίο είναι μέλη το 95% απʼ αυτούς. Σαν να…